Home » Samfunnssikkerhet og beredskap » Slik ruster du din kundekommunikasjon for en krise
Sponset

Viktigheten av å ha en klar beredskapsplan kom virkelig til overflaten under covid-19-pandemien. Kundesenter i skyen er noe som ikke bare er kjekt å ha – men helt nødvendig å ha. Dagens situasjon viser at bedriftene som er i skyen, omstilte seg til den nye hverdagen mye raskere.

Zisson leverer løsninger som er sikkerhetskritiske for samfunnet, og vårt team jobber døgnet rundt for å hjelpe private bedrifter, offentlige foretak og helsevesenet med å opprettholde samfunnskritisk beredskap. En virksomhet sin evne til å kommunisere under en krise er avgjørende for å få kontroll på situasjonen.

Her er fire konkrete tiltak for å ruste din virksomhets kundekommunikasjon for en krise, med eksempler fra en av våre kunder – koronatelefonen.

Oslo Kommune fikk en beordring fra byrådet om å starte koronatelefonen som en beredskapstelefon og avlastningstelefon for legevaktsentralen. Valget falt på Zisson Contact Center, og Zisson satte den opp på under 24 timer. Neste morgen var koronatelefonen i full drift og i løpet av de første tre dagene mottok koronatelefonen 33.000 telefonsamtaler.

Zisson setter raskt opp fleksible og skybaserte kundeserviceløsninger for henvendelser fra telefoni, webchat, e-post, chatbot, sosiale medier og SMS.

  1. En skybasert back-up sikrer mobile arbeidsplasser, og fjerner behovet for tunge «on-prem»-løsninger.
  2. Virtuelle agenter som chatbot avlaster ansatte, svare opp repetitive henvendelser og er tilgjengelig hele døgnet.
  3. Rask aktivering og re-ruting av telefoni i beredskap.
  4. Tilstedeværelse på alle kanaler gjør det enklere å dele informasjon. Man kan besvare flere skriftlige medier samtidig, og dermed respondere raskere.

Zisson ønsker å være rådgivere for våre kunder, og gi dem en god opplevelse i en krevende tid. Kontakt oss for å få informasjon om hva vi kan gjøre for din kundekommunikasjon. Les mer her.

Av Zisson

Neste artikkel